رنج دست

کیومرث کیاست

آثار کیومرث کیاست

نمایشگاه « رنج دست » آثار طراحی و نقاشی کیومرث کیاست روز جمعه 27 مهر ماه 1403 در گالری دنا گشایش می یابد.

نمایشگاه «رنجِ دست» ساعت 16 روز جمعه 27 مهر ماه در گالری دنا گشایش یافته و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز جمعه 11 آبان ماه 1403 همه روزه به جز شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 16 تا 20 از آثار ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

استیتمنت نمایشگاه

در این نمایشگاه آثار هنرمندی را مشاهده می‌کنیم که با سال‌ها تجربه و تأمل در حوزه هنر، به کاوش در عمق وجود انـسـان پرداختـه است. کـیـومـرث کـیـاسـت تلاش می‌کند تا شور و تراژدی زیستن را در قالب خطوط، سایه‌ها و فرم‌ها به تصویر بکشد. 

انسان در آثار او نه به عنوان موجودی صرفاً زیست‌شناختی بلکه به عنوان هستی‌ای در کشمکش دائمی میان غرایز و اندیشه، میان هویت و بیگانگی و میان آزادی و سرکوب تصویر می‌شود. او تصاویری از انسان خلق کرده که گویی درون قاب‌ها در حال نبرد با خود و محیط پیرامونش است.

طراحی‌های این هنرمند تجسمی از مفهوم لذت در دل فاجعه‌اند؛ تصاویری که در عین زیبایی و ظرافت، واقعیت تلخ و پیچیده انسان معاصر را به چالش می‌کشند. او  از این حقیقت فرار نمی‌کند، بلکه با جسارت تمام به آن تن می‌دهد و ما را نیز به تأمل در وجود خویش دعوت می‌کند.

این آثار بیننده را به مواجهه‌ای صریح با پرسش‌هایی درباره معنا، آزادی و سرنوشت بشر فرامی‌خوانند. خط‌های پرشور و جسورانه او نه تنها تجربه زیستن را به تصویر می‌کشند بلکه آن را به نوعی گفتمان فلسفی و هنری بدل می‌کنند و آثاری پدید می‌آورند که در پس هر کدام مفهومی عمیق از هستی‌شناسی انسانی نهفته است.

فرشید پارسی کیا

تصاویر نمایشگاه

کیومرث کیاست